Long time - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rosalie Veenhuizen - WaarBenJij.nu Long time - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rosalie Veenhuizen - WaarBenJij.nu

Long time

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

27 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Oh oh oh hoelang is het alweer geleden dat ik me voor het laatst heb gewaagd aan een blog typen..? Haha dat dateert nog van stage, hopi lang geleden dus =P

Veeeeeel gebeurd in de tussentijd.
Ondertussen ben ik alweer 2,5 maand terug op dushi korsou.
Ik woon samen met Zeno en studeer op de UNA Accounting.
Hoe dat zo? Nou ik zal het vertellen, zoals je misschien weet, zou ik eerst naar het UDC gaan om Commerciele Economie te gaan studeren.

Aangekomen bij het UDC, intake gesprek gehad enzo ging het over op schoolgeld.
En daar schrok ik. Het schoolgeld bedraagt voor het UDC fl. 9000,- per jaar, excl. boeken.
Hmm wat te doen, toch maar wel Accounting gaan studeren? Wat ik op de UNA kan doen voor fl. 3000,- per jaar?

Na te hebben nagedacht leek dat toch het beste, ik bespaar er fl.6000,- mee per jaar, veel geld om leukere dingen mee te doen.

Zomervakantie doorgebracht op Curacao, heerlijk.
Veel dingen gedaan,
• Klein Curacao bezocht
• Snorkeltripjes naar de Tucboot (gezonken bootje, supermooi)
• Wakeboarden
• Barbequen
• Feesten op boten
• Uitgaan algemeen
• Introkamp van UNA
• Verjaardag gevierd
• Romantische uitjes
• Plafond schilderen
• Vissen
• Bowlen
• En nog veeeeeeeeeel meer..

Teveel om allemaal gedetailleerd te gaan vertellen.
Ik zal voortaan elke week een blog gaan schrijven, zodat je veel details kan lezen =)

30 Augustus begonnen met Accounting,
Tot nu toe bevalt het prima, ben ontzettend blij dat ik een aansluitende vooropleiding heb gedaan, heb ik nu veel profijt van.
Als ik het niet zou hebben gedaan, zou ik er nu basta veel moeite mee hebben kan ik zeggen :P
Wiskunde is alleen wel een vak waar ik goed voor moet gaan zitten, Algebra op de middelbare haalde ik voornamlijk 2en en 3en mee.. Vandaar ook de niveau daling.
Gelukkig wordt het hier goed uitgelegd, dat scheelt enorm. Ik denk dat ik het wel zou kunnen halen met een 8. (zou toch mooi zijn? =D)
Voor de rest, ik kan nu voor het eerst zeggen dat ik school echt enjoy. Echt heel fijn.

Voor foto’s van het introkamp, leuk om te zien, hebben echt heeeele leuke dingen gedaan!!
Verwijs ik je naar: http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001304913718&ref=ts
De lessen die ik nu heb zijn:
1. Introduction tot Internet en Software Skills Pretty boring heb het namelijk al gehad
2. English
3. Personal Development Skills Leuk, interessant en grappig :P
4. Introduction to Business Administration Beetje boring.. ben blij dat ik er al weet van heb
5. Project 1 Een bedrijf opzetten op papier, ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn, mijn groepje doet het over Zonnepanelen…
6. Introduction to Financial Accounting Leuk omdat ik het al ken hehe
7. Mentoring Slaaaaapverwekkend… =p
8. Introduction to Mathmetics Lastig maar te doen!
9. Culture & Management Leuk en interessant
10. Dutch in Practice Veel presenteren, tiki ferfelu..

Over 4 weken zijn de Midterms, heb er zin in (= Minder school, meer tijd om aan het huisje te werken, want ja daar moet nog wel het een en ander aan gebeuren..
Plafond nog op een paar plekken schilderen, badkamer afmaken (heb eergister echt een supermooi kastje gezien,, die we over 2 weken gaan ophalen :D )

Afgelopen weekend hebben we de schuifpuien geplaatst, met een buitenmuur dus ben helemaal blij =D Volgend weekend op naar de vloer.. p =

Much love!

  • 29 September 2010 - 11:45

    :

    Ooooooh dit is zo cool he:D
    Jij zit daar gewoon met je lui lekker leven haha, misschien moet ik ook maar naar Curacao verhuizen.
    Als ik ooit geld heb kom ik zeker weten eventjes bij je op vakantie(A) In de winter ofzo hahahaha.
    Nouja, tot je volgende blog dan maar weer:)

  • 01 Oktober 2010 - 06:54

    Lidewij Rouhof:

    hee Rosalie,

    klinkt goed!
    je eigen huisje? waauw dat is beter dan je kamer delen meT meiden uit montenegro en BiH die luid naar folkmuziek luisteren ;).
    HAVE FUN!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rosalie

<3 When you find your soulmate, you know. How to deal with it? You don't know. If you deal with it? Adventure for life.

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 23290

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 07 Augustus 2016

Zelf begrip.

09 Juli 2010 - 02 Augustus 2013

Studeren @Dushi Korsau

07 November 2009 - 10 April 2010

Stage @ Curacao

Landen bezocht: