2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rosalie Veenhuizen - WaarBenJij.nu 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rosalie Veenhuizen - WaarBenJij.nu

2011

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

07 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier zit ik dan, op de boot, voorin.
Zeno is vaarles aan het geven en ik gebruik dit uur om een blog te schrijven, even een break om alles wat ik net heb geleerd straks nogmaals door te nemen.

De afgelopen paar dagen waren triest, zeno zijn opa was maandag overleden, thuis in bed toen zijn oma papaya aan het snijden was voor hem, het zat eraan te komen maar was toch onverwachts. Gister de begrafenis bijgewoond en aangezien ik zeno zn vriendin ben werd er ook van mij verwacht dat ik meeging naar het mortuarium om het lichaam op te halen. Ondertussen was ik al een beetje meer gewend aan hun verdriet en deed ik mijn best om troost te bieden.

Wat ik alleen niet wist was dat ik ook een corsage op mn blouse kreeg en dat toen ik werd geboden om met zeno, zijn nichtje, tante, moeder en oma op de voorste rij te zitten in de kerk, ook tientallen malen werd gecondoleerd. Dat was raar, kon namelijk moeilijk tegen iedereen zeggen: Nee, mij hoef je niet te condoleren, hij was niet mijn opa! Dus nam ik alle handen maar aan en wachtte tot de dienst begon.

De dienst was in het papiamentu en heb er niet veel van begrepen, de liederen en gebeden waren mooi om te horen. Aan het eind ging de pastoor het lichaam zegenen, door eerst heilig water er overheen te sprenkelen en vervolgens boze geesten wegjagen met een bepaalde rook. Daarna kregen we een rond stukje eetpapier wat weet ik niet meer moest voorstellen, ik had er wel is van gehoord of over gelezen dus vond het bijzonder om een keer mee te maken.

Maar na de dienst moesten de bloemenkransen uiteindelijk naar het graf gebracht worden, zijn tante zei dat ik ook een krans moest dragen dus daar ging ik weer, helemaal naar het graf terwijl de kist werd gedragen door de mannen. Achteraf nog eenmaal van iedereen te horen gekregen dat hij rust in vrede en het was voorbij.

Weer terug naar zijn moeder haar huis om daar met iedereen wat te eten en te drinken.

Nu de reden waarom ik niet echt blogs meer typ,
Begrijp goed dat zeno hier zijn leven heeft en dat hij vanaf het moment dat hij met mij is, het met mij deelt, vandaar dat ik niet goed weet of ik alles wel hierop kan zetten, aangezien hij er een groot deel in speelt en ik niet denk dat hij het fijn vind om het zo publiek hier neer te zetten.. Toen ik hier stage liep was het anders, toen was het echt mijn verhaal, nu is het meer ons verhaal

Toch wil ik graag dingen delen met jullie dus ga toch wel geregeld even wat hier neerzetten.

Wat ik nog meer heb gedaan, afgelopen zondag was het 'Fuikdag' wat inhoud dat zo ongeveer iedereen hier op het eiland die mobiel is op het water zich bevind in de fuik-baai , en daar een soort van afterparty houden van oud en nieuw.
Als je je er niks bij kunt voorstellen, check het even op youtube :p

Anyway, de mensen die niet daar konden komen, brachten zeno en joep weg per boot, stylie taxi. In totaal meer dan 100 mensen gebracht en opgehaald dus dat was me het dagje wel!

Over oud en nieuw gesproken,
Die van mij is over een totaal andere boeg gegooid dan voorgaande jaren, het zit namelijk zo,
Er waren 40 brazilianen die hier een week op vakantie waren en bij tropical tours geregeld hadden dat ze om 12 uur in de haven van punda zouden zijn, om het vuurwerk te zien vanaf de boot.

Zeno werd 2 dagen van te voren gebeld met de vraag of hij 40 mensen kwijt zou kunnen op 1 boot en dus wou brengen naar punda, 1 boot wou niet lukken dus dat zijn er 3 geworden, wat hij ook van tevoren heeft aangegeven.

Om 11 uur vaarden we met 3 boten naar de plek die de tussenpersoon had gezegd, daar mooi aangemeerd, de man op de pier zei dat ie de mensen zou gaan halen maar wat bleek, de mensen waren niet daar! Dus bellen, vragen waar we dan wel moesten zijn en weer heeft de betreffende man het verkeerd gezegd(zucht) 3 maal is scheepsrecht , aangekomen bij een drijvende boot op het water ( mi dushi boot) mensen aan boord laten gaan en verdeeld,
En jeeeetje je wilt niet weten hoe chagrijnig en echt boos sommige waren, (waar wij dus echt niks aan konden doen) de tourleider zei dat we de vuurwerkshow bij het Hyatt (groot duur hotel aan spaanse water) moesten gaan bekijken, waar, bleek achteraf, niks om 12 uur de lucht in ging, mensen nog bozer en schreeuwen dat ze (eigenlijk 2 stomme kerels die de rest opstookten) NU naar punda wouden en gelijk naar de Police station zouden gaan (zucht zucht zucht!!) Mensen afgezet in punda en vervolgens naar de tropical tours mensen die op het spaanse water op de mi dushi boot waren (gestresst,boos,geirriteerd en alles) gegaan om het geld te halen, in de haast dat de mensen op de boten gingen was het voorafbetalen niet gegaan. Uiteindelijk om half 5 de helft ontvangen en de rest een paar dagen erna ( van de man die ons verkeerde instructies had gegeven) om het toch nog een beetje te vieren zijn we naar het 'weekendhuis' gegaan en daar nog even een drankje en een dansje gedaan met vrienden van zeno die ik onderhand ook redelijk ken.

Hopelijk hebben jullie allemaal een geslaagde oud en nieuw gehad! En is 2011 leuk en goed begonnen!

Nou weer een heel verhaal getypt, op mn blackberry haha :D ga vast weer klachten krijgen dat het te lang is haha :p!

Liefs!

  • 12 Januari 2011 - 11:59

    Boudewijn:

    Fijn om weer wat van je te kunnen lezen, al is het een wat treurig stukje.
    Jullie verhaal is in mijn ogen trouwens deel van jouw verhaal..
    xx

  • 12 Januari 2011 - 12:49

    Rosalie:

    Ja boud, dat zeg ik ook, zeno is alleen niet zoals ik, ik ben heel open over die dingen,
    dus ik zoek een gouden middenweg zegmaar ((:

  • 16 Januari 2011 - 20:42

    :

    Heeee:D
    Leuk weer iets te horen over hoe het met je gaat. Ik bekijk je foto;'s altijd wel even op hyves haha.
    Hoe gaat het daar op school?
    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rosalie

<3 When you find your soulmate, you know. How to deal with it? You don't know. If you deal with it? Adventure for life.

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 23293

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 07 Augustus 2016

Zelf begrip.

09 Juli 2010 - 02 Augustus 2013

Studeren @Dushi Korsau

07 November 2009 - 10 April 2010

Stage @ Curacao

Landen bezocht: